Sobota | 21.04.18 | Meniny má: Ervín  
 
       
      Vaše názory, postrehy a pripomienky:
   
Stránka venovaná rodičom
s malými deťmi
   
   
     
 
           
     
  DOJČENIE
Informácie o dojčení
Bližšie informácie tu
 
 
  VÝVIN REČI
Máte pochybnosti o vývine reči
vášho dieťaťa?
Bližšie informácie tu
 
 
  ANKETA
Používate umelé mlieka?
Áno
Často
Nepravidelne
Nie

 

  PODPORA RODINÁM
Príspevky, podpora, pomoc,
rodinné dávky...
Bližšie informácie tu
 
 
  POMOC DEŤOM
Pômôžte iným deťom a
odovzdajte svoje prebytočné
materské mlieko.
Bližšie informácie tu
 
 
  POMOC RODINÁM
Adresár katolíckej charity
na pomoc rodinám v núdzi.
Na stiahnutie tu
 
 
  KRÍZOVÉ LINKY
Užitočné kontakty v prípade
potreby
Bližšie informácie tu
 
 
DETSKÉ PASY
Dieťa do pät rokov musí byť zapísané v  pase rodiča, s ktorým cestuje. Ak cestuje s niekým iným, musí mať vlastný pas. Pas má platnosť dva roky. Dieťa od 5 rokov do 13 rokov musí mať vlastný pas. Pas má platnosť 5 rokov. Deti nad 13 rokov dostanú vlastný pas, ktorý má 10 ročnú platnosť ako dospelí.
Ak rodičia chcú, ich dieťa môže mať svoj vlastný pas hneď po narodení.
Untitled Document
 
Význam fyzickej aktivity detí
 
 


Pravidelná fyzická aktivita je spojená s okamžitým aj dlhodobým prínosom pre zdravie detí...

Pravidelná fyzická aktivita je spojená s okamžitým aj dlhodobým prínosom pre zdravie detí:
psychická pohoda, lepšia kontrola hmotnosti a menšia pravdepodobnost vzniku nadváhy, nižší tlak, zlepšená srdcovo cievna činnosť a činnosť dýchacieho aparátu.

Problémom dnešných dní sa stáva klesajúca fyzická aktivita dnešných dospievajúcich tínedžerov, ktorú nahrádza čas strávený v spoločnosti televízora, videa alebo počítača. Alarmujúce je, že množstvo fyzickej aktivity klesá aj v klasickej školskej výchove, najmä na stredných školách.

Aby bolo dieťa schopné v dospelosti cvičiť, je dôležité aby sa venovalo rôznym druhom fyzickej aktivity už v detstve, pretože niektoré svalové skupiny musia byť„aktivované“ na neskoršie použitie. Odborníci preto odporúčajú, aby deti strávili miernou fyzickou aktivitou najmenej 30 minút trikrát do týždna a intenzívnou fyzickou aktivitou najmenej 20 minút dvakrát do týždňa, alebo viac.

Metabolizmus detí je ideálne prispôsobený na absolvovanie krátkych intenzívnych cvičení, po ktorých nasleduje mierna fyzická aktivita alebo oddych. Príkladom intenzívneho cvičenia je skákanie na trampolíne, ktoré môžu deti doplniť miernym cvičením v podobe lezenia, šmýkania, behania, hojdania na rôznych typoch preliezačiek.

Je velmi dôležité v deťoch pestovať pozitívny vzťah k fyzickej aktivite od útleho detstva a ak je to možné zapojiť do toho celú rodinu.

Je viac pravdepodobné, že z aktívnych detí vyrastú aktívni dospelí.
 
 
 

 

 
 
Ako zlepšiť vzťah mojich detí k športu?
Zriedka je dobrý nápad nútit deti do činností, len preto, že v nich sami vynikáte...
 
 


Aj keď by ste sa o svoje záujmy mali s deťmi podeliť, zriedka je dobrý nápad nútiť deti do činností, len preto, že v nich sami vynikáte. Veľa detí sa práve môže zľaknúť, že nikdy nedosiahne úspechy, ktoré ich rodičia kedysi dosiahli vo svojom športe. Dieťa musí vedieť, že aj keď by ste sa s nimi radi delili o svoju lásku k futbalu alebo basketbalu, rovnako sa potešíte, ak by radšej hralo tenis či cvičilo karate.

Aj vaše očakávania by mali byť realistické. Väčšina detí to nikdy nedotiahne do krajského finále ani na olympiádu, nech robia čo robia. Dôležité je, aby vaše dieťa bolo zdravé a štastné.

Rodičia musia byť pripravení robiť kompromisy, keď ide o výber športu. Možno si vaše dieťa vyberie šport, ktorý na jeho škole nerobia, možno je ten šport nezvyklý pre dievčatá či chlapcov. Dajte im vedieť, že majú vašu podporu, čokolvek si vyberú. Obyčajne treba veľa trpezlivosti aj v prípade, že si nevedia vybrať alebo vydržať pri vybranej aktivite. Málokto má to štastie, aby si našiel tú správnu aktivitu na prvý raz.

 
     
 


Pozor na počítače!

Počítačové hry zabíjajú!

Pomaly, ale isto. Hranie počítačových hier podporuje sedavý spôsob života už u malých detí, čo sa výrazne prejavuje na ich zdravotnom stave. A zdravotné poruchy spôsobené sedavým životným štýlom sú častou príčinou smrti v neskoršom veku. S tvrdeniami o vplyve videohier na zdravotný stav detských hráčov prišla organizácia National Institute on Media and the Family vo svojej výročnej správe.

Podla zistení tejto organizácie poklesla fyzická aktivita detí a mládeže v porovnaní s rokom 1990 o 13%, zatiaľ čo čas strávený pri počítačovej obrazovke stúpol o 33%. Výsledkom je zrýchlenie epidémie obezity, ktorá ale neohrozuje len americké deti, ale svoje zuby cerí aj u nás.
 

 
 
Zdroj: AGL Smartoy, s.r.o.
 
  IMUNITA
Čo je imnunitný systém
a ako funguje?
 
 
  VHODNÉ MENO
Neviete si vybrať to pravé
meno pre vašu ratolesť?
 
  TEHOTENSKÁ PORADŇA
Aké vyšetrenia vás čakajú po
po potvrdení gravidity?
 
 
  PÔRODNICE
Zoznam pôrodníc
 
 
  MATRIČNÉ ÚRADY
Zoznam Matričných úradov
 
 
  MATERSKÉ CENTRÁ
Zoznam Materských centier
 
 
  CENTRÁ VOĽNÉHO ČASU
Zoznam centier voľného času
 
 
  MATERSKÉ ŠKOLY
Ako správne vybrať MŠ?
 
 
  PREDPOVEĎ POČASIA
 
www.inpocasie.sk
 
 

Copyright (c) 2006 - 2008 Artison, s. r. o., vydavateľ publikácie Rodičia a ja alebo citovaní autori.
rodiciaaja@rodiciaaja.sk, www.rodiciaaja.sk

Upozornenie: Informácie, ktoré získate na týchto stránkach, vrátane elektronickej pošty, nenahrádzajú v žiadnom prípade odbornú konzultáciu, diagnostiku, či ošetrenie u odborného lekára alebo iného špecialistu. Prevádzkovaieľ stránky preto nenesie žiadnu zodpovednosť za to, následkom čoho by mohlo prísť k poškodeniu zdravia vášho dieťaťa.
 
Žiadnu časť tejto www sránky nemožno kopírovať, publikovať a rozširovať iným spôsobom bez písomného povolenia vydavateľa.

Optimalizované pre Internet Explorer 6.0 a vyššie, Mozilla 5.0 a vyššie v rozlíšení 1024x768